söndag 28 juli 2013

LOPPISTIME


NU..NI har jag gjort en djupdykning..ner i minnenas nostalgi rum.. IGEN
ALLTSÅ man blir bara lyrisk av allt som kommer upp till ytan
Även doftminnen..då vissa klädesplagg.. aktiverade lagrade dofter
Det är märkligt det där med minnen
Min mor,mostrar och andra människor i min närhet
På 50-60-talet..när jag växte upp..bar typ.. många av klädesplaggen,med samma stuk och färger
som hängde där på rad.. ute på loppisets altan


Julia föll åxå för de "häftiga" klänningarna,som hon köpte två av

Den HÄR klänningen blev jag sugen på..MEN.. jag hade något ivägen,som hindrade klänningens "nerfart"
det blev en PRICKIG kjol istället..men den har jag hivat in i tvättmaskin
INNAN jag hann fota den..så den får jag visa upp sedan

Det var fler som sökte något som passade .. bland de upphängda kläderna

Den hemkokta svartvinbärssaften,som Siv är tillverkare av
Fick inte stå orörd någon längre stund..men jag hann norpa åt mig tre flaskor
Innan dom tog slut


UTE på altan hängde även de COOLA männen(gubbarna) och den "rockiga" Göta.. vid kaffebordet
IVRIGT samtalade med varandra och alla andra,som bidrog till den mysiga stämningen
Även jag fick mig "en släng av sleven" ,som fick igång skrattet
OCH ..jag fick ett mycket bra beskrivande ord av RUNE och Doren
Som bra förklarar HUR jag och min tvillingsyster ser ut när vi skrattar
För det gör vi ju ofta.nästan jämt..
MURKLOR tyckte herrarna var ett bra förklaringsord
Och det tyckte åxå jag..så det skall jag ta med mig imorgon till min tvillingsyster

Lika ivrigt som pratet flöt... slank de goda bakverken ner ,som Tommy hade med sig

>

Här är bara några av alla som kom..några var helt okända och så några kändisar
Då jag FÖRST inte kom på.. ATT jag FAKTISKT hade kameran med mig
Så alla som kom ..hamnade därför inte på bild

Har ni vägarna förbi..ta då en tur HIT till GRANNÄS loppis
Och INTE bara det...
UTAN åxå för den otroligt storslagna naturen runt ikring
Det är ju bara ett måste..om ni vill få med er många goda minnen av sommaren
Och så blir några Söndagar till SOM loppiset har öppet
MER tid... att få möjligheten att njuta.. längre på loppisaltanen
För er som ÄN inte hunnit hit till GRANNÄS med omnejd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar