torsdag 11 februari 2016

RENA RAMA JULAFTONSKÄNSLAN


REDO för BRANDUTTRYCKNING??
Nää det är Christina som är på besök

Log först när jag såg arrangemanget..för det påminde mig om
hur det såg ut på dagis
När jag jobbade där..för att underlätta och göra utgången snabbare
för barnen såväl som för personalen
Men så tänkte jag ..vad finurlig hon är..hon ÄR ofta det

För då man bor så här och har djur..så kan man ibland
OM och när det gäller ... snabbt måste ta sig ut
OCH HINNA klä sig ORDENTLIGT..ja ni vet ni som läst det jag skrivit tidigare
Att det varit något jag ibland inte hunnit med i farten
och fick då lida därefter
Sen så slipper man ju krångla med tiden..när man skall klä på sig

Det var snabbt gjort att hon kom i kläderna..under hundarnas nyfikna översikt


NU till nästa grej..den fantastiska presenten
För hon kom hit igår ...för att ge mig en present i FÖRVÄG
Fast närmare bestämt mer två födelsedagars :)

Som jag berättat om..så gillar jag överraskningar..
såna som oförhappandes kliver på i dagen och ger mig glädjekickar

För dom här var det som jag fick i present och som jag var snabb på att kliva i
Kände mig som ett barn på julafton
Det är lite knepigt med dom där känslorna som nästan svämmar över
som man därför inte har några vettiga ord att säga till

Kan ju gå på fest i dom här fina stövlarna

Jäsiken vad jag skall få kraft i benen..
det som den röda färgen står för
"Rött är färgen för eld och blod
så det associeras med energi, styrka, kraft och beslutsamhet",
SEN är dom lätta i sin konstruktion att bära..vilket åxå underlättar min framfart
OCH dessutom VARMA
NU syns jag.. då jag far fram som ett rullande lingon efter vägen
Nu blir jag väl kallad röda faran..men det är ju bra
som när jag och djuren håller till efter vägarna
TACK Christina..för den otroligt fina och praktiska presenten
och för den trevliga samvarons pratstund
FAST jag inget hade att bjuda dig på MER än en slät kopp kaffe

Men det är så med vissa människor..att man känner sig bekväm i alla situationer
ÄVEN när fikabröd saknas...så blir det en naturlighet av det åxå

Härifrån skogen önskar vi er alla en överraskningarnas glädjefyllda dag

2 kommentarer:

  1. Med den nya klänningen och dom här stövlarna så måste du ju lära dig tango! Rött, eldigt, energi, styrka mm -tango!

    SvaraRadera
  2. :)Det vore något det ..Men än har jag inte hittat den ultimata klänningen..den som skall ge färg och färgring till kropp och knopp..och som får mig att känna att jag är i mitt nya jags mittpunkt :) Men det blir nog lite svårt att hitta JUST den rätta..då form och storlek har ändrat skepnad..Men skam den som ger sig..med ditt uttryck i minnet..det där om "hafs de så skav(f)s de"så dyker den nog upp den RÄTTA så småningom

    SvaraRadera